Jakich dokumentów potrzebuje?
-Prawo Jazdy
-Kartę płatniczą, debetową lub kredytową wydaną na Twoje nazwisko.
Karta musi mieć włączoną opcją transakcji cyklicznych i korespondencyjnych.
Płatność korespondencyjna umożliwia ściągnięcie należności z Twojej karty płatniczej na odległość bez użycia terminala płatniczego i jest wymagana do korzystania z usług Citybus.pl.
Gdzie znajdę kluczyk?
Kluczyk znajduje się w schowku, należy go wyciągnąć z slotu.
Po zakończonym wynajmie pamiętaj ponownie go umieścić w slocie.
Ile zapłacę za wynajem?
Po zakończeniu wynajmu otrzymasz od nas wiadomość e-maila z pełną informacją – o sumie należności, czasie jazdy, czasie postoju oraz liczbie przejechanych kilometrów.
Cena za minutę jazdy: 1,09zł
Cena za przejechany km: 1,19zł
Cena za minutę postoju: 0,49zł
Cena za wynajem dobowy: 229zł
Wzór wyliczania opłaty za wynajem:
G – Każda rozpoczęta minuta jazdy * 1,09 zł
H – Każdy rozpoczęty kilometr jazdy *1,19 zł
I – Każda rozpoczęta minuta postoju*0,49 zł
Wynajem dobowy
Cena za wynajem dobowy: 229zł
Czy mogę otrzymać fakture za wynajem?
Tak, wystarczy, że uzupełnisz dane do fakturowania w zakładce aplikacji.
Faktura zbiorcza
Faktury wystawiamy osobno za każdy wynajem, nie ma możliwości otrzymania faktury zbiorczej.
Kiedy zostanę obciążony za przejazdy?
Opłata za przejazd pobierana jest po zakończeniu wynajmu, oraz cyklicznie co 24 godziny od rozpoczęcia jeśli wynajem trwa więcej niż 24 godziny.
Postój
Zakres czasu, w którym po oznaczeniu w aplikacji opcji „POSTÓJ-Zablokuj drzwi” naliczana jest według niego pomniejszona stawka za wynajem.
Postój kosztuje: 0,49zł za każdą rozpoczętą minutę.
Tankowanie
Samochód zatankujesz bezgotówkowo za pomocą karty paliwowej „FLOTA” znajdującej się w slocie wewnątrz schowka samochodu.
Tankowanie możliwe jest wyłącznie na stacjach paliw ORLEN i BLISKA honorujących kartę FLOTA.
Tankuj tylko DIESLA.
PIN do karty paliwowej znajdziesz na jej odwrocie.
Pamiętaj odłożyć kartę paliwową do slotu.
Parking
Parkuj samochód w miejscach dozwolonych, nie łam przepisów prawa ruchu drogowego.
Zakończenie wynajmu
Wynajem możesz zakończyć tylko w wyznaczonych strefach citybus.pl
Zostawiłem rzeczy osobiste
Postaraj się jak najszybciej wrócić do samochodu, którym jechałeś. Jeśli jest dostępny – zarezerwuj go i wykorzystaj 3 darmowe minuty, aby zabrać swoje rzeczy.
Jeżeli samochód nie jest już dostępny, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem telefonu
Ubezpieczenie i odpowiedzialność
Każdy samochód posiada ubezpieczenie OC.
Informację o Twojej odpowiedzialności za szkodę znajdziesz w regulaminie.
Link do regulaminu znajduje się TUTAJ.
Raport uszkodzeń samochodu
Raport uruchamia się każdorazowo przy rozpoczęciu wynajmu. Dla własnego bezpieczeństwa dokładnie obejrzyj samochód przed rozpoczęciem wynajmu i wypełnij raport w aplikacji.
Na liście w aplikacji, zobaczysz poprzednie zgłoszenia użytkowników, więc nie musisz zgłaszać ponownie uszkodzeń, które już znajdują się na tej liście!
W przypadku, gdy uszkodzenia w zarezerwowanym samochodzie okażą się zbyt poważne, masz możliwość rezygnacji z wynajmu bez ponoszenia kosztów. Zgłoś uszkodzenia w aplikacji, a następnie zrezygnuj z wynajmu i powiadom nas na numer +48 660 55 66 77.
Kontrola Policyjna
Zgodnie z nowymi przepisami podczas kontroli drogowej kierowca nie musi mieć przy sobie dowodu rejestracyjnego oraz polisy ubezpieczeniowej samochodu.
W razie pytań i niejasności podczas kontroli skontaktuj się z naszą Infolinią
Co zrobić w razie kolizji/wypadku?
W razie jakiegokolwiek zdarzenia drogowego w pierwszej kolejności zadbaj o swoje bezpieczeństwo, sprawdź czy nikt nie potrzebuje pomocy, w razie konieczności powiadom odpowiednie dla zdarzenia służby.
Następnie zabezpiecz miejsce zdarzenia i natychmiast skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem i postępuj zgodnie z przekazanymi przez nas instrukcjami.
Kto może kierować pojazdem?
Kierować samochodem podczas najmu uprawniona jest wyłącznie osoba będąca Klientem w rozumieniu regulaminu.
Przewożenie dzieci
Jest możliwe tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującymi wymogami prawnymi.
citybus.pl nie dostarcza i nie bierze odpowiedzialności za foteliki i urządzenia służące do przewożenia dzieci używane przez wynajmującego.
Przewożenie zwierząt
Jest możliwe w przystosowanych do tego transporterach.
Ile muszę mieć lat, żeby wynająć samochód?
Użytkownicy muszą mieć skończone 21 lat oraz aktualne prawo jazdy na kategorię B.
Czy jest limit kilometrów?
W naszej usłudze nie występuje limit kilometrów. Możesz przejechać wynajętym samochodem tyle kilometrów, ile chcesz.
Czy można wyjechać poza granice Polski?
Nie, pojazdami można tylko i wyłącznie poruszać się na terenie Polski.
Czy auto może prowadzić inna osoba niż wynajmujący?
Zabrania się kierowania Pojazdem przez osoby trzecie, tj. inne niż Użytkownik.
Czy za wynajem pobierane są opłaty dodatkowe?
W Citybus nie ma żadnych ukrytych opłat. Wszystkie ceny za wynajem dostępne są tutaj: https://www.citybus.pl/cennik-carsharingu/
Nie mam karty. Czy w moim imieniu może zapłacić inna osoba?
Przed założeniem konta, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem telefonu +48 660 55 66 77 i zgłoś zaistniałą sytuację.
Czy mogę pojechać autem do innego miasta?
Możesz jeździć wynajętym autem na terenie Polski, gdziekolwiek chcesz. Zakończenie najmu możliwe jest tylko w obrębie Stref Citybus – widocznych na mapie w aplikacji mobilnej. Możesz wypożyczyć samochód np. we Wrocławiu i oddać go w innym mieście.
Co należy zrobić, gdy samochód nie uruchamia się?
Upewnij się, że wypełniłeś raport uszkodzeń oraz stanu czystości samochodu w aplikacji mobilnej. W razie problemów skorzystaj z pomocy infolinii pod numerem telefonu +48 660 55 66 77.
Jak uruchomić samochód?
Najpierw sprawdź auto i wyślij raport uszkodzeń – jest to konieczne, bez tego samochód nie uruchomi się . Następnie wyciągnij kluczyki ze schowka umieść w stacyjce i uruchom silnik.
Jak zakończyć wynajem?
Zaparkuj samochód zgodnie z przepisami oraz w wyznaczonej strefie Citybus.
W aplikacji widoczny jest przycisk „Zakończ wynajem”, naciśnij go będąc poza samochodem, poczekaj aż samochód się zamknie. Sprawdź dla pewności czy jest zamknięty, pociągając za klamkę. Pamiętaj, aby zabrać wszystkie swoje rzeczy z pojazdu.
Uwaga!
Jeśli aplikacja wyświetla błąd i nie możesz zakończyć wynajmu, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta +48 660 55 66 77.
Widzę samochód, ale nie mogę go wynająć - dlaczego?
Samochód ten jest najprawdopodobniej zarezerwowany lub użytkowany przez innego Użytkownika.
Co to jest strefa Citybus?
Jest to miejsce, w którym można rozpocząć i zakończyć wynajem, jest widoczne w aplikacji mobilnej zaznaczony białym kolorem.
Rejestracja i Aktywacja konta w aplikacji Citybus
Wystarczą 3 proste kroki :
1. Pobierz aplikację mobilną z App Store lub Google Play
iOS: http://bit.ly/ios_citybus
Android: http://bit.ly/android_citybus
2. Załóż konto w aplikacji, wprowadź poprawnie swoje dane oraz dodaj zdjęcia pierwszej strony swojego prawa jazdy oraz zdjęcia – selfie osoby zakładającej konto trzymającej w ręku swoje prawo jazdy.
3. Zapisać w aplikacji ważną kartę płatniczą lub kredytową.
Nie mogę się zalogować w aplikacji mobilnej - co mam zrobić?
Jeżeli nie możesz zalogować się do aplikacji mobilnej, prosimy o kontakt z naszą infolinią pod numerem telefonu +48 660 55 66 77.
Czym różni się rejestracja od aktywacji?
Rejestracja to założenie konta w usłudze Citybus w aplikacji mobilnej iOS lub Android. Aktywacja jest procesem uwierzytelnienia Klienta polegający na weryfikacji podanych w procesie rejestracji danych.
Gdzie znajdę kluczyki?
Kluczyki znajdują się w schowku, po zakończonym wynajmie pamiętaj, aby odłożyć je na miejsce.
Gdzie mogę zakończyć wynajem?
Wynajem można zakończyć w wyznaczonych strefach widocznych w aplikacji mobilnej. Strefy zaznaczone są białym kolorem.
Czy mogę otrzymać fakturę za wynajem?
Faktura za wynajem generowana jest automatycznie po zakończeniu każdego wynajmu. Jeśli chciałbyś otrzymywać fakturę na firmę podczas rejestracji konta podaj dane do faktury firmowej.
Czy mogę palić w wynajmowanym aucie?
W wynajmowanym samochodzie jest całkowity zakaz palenia.
Aplikacja działa niestabilnie, zawiesza się. Co mam zrobić?
Przed kontaktem z naszą infolinią prosimy o odinstalowanie aplikacji z telefonu oraz ponowne zainstalowanie jej ze sklepu Google, iOS. Jeżeli aplikacja Citybus nadal działa niestabilnie, prosimy o kontakt z infolinią.
Co mam zrobić, jeśli nie znalazłem tutaj odpowiedzi na pytanie, które chciałbym zadać?
Jeśli mają Państwo do nas pytania, prosimy o kontakt z naszą infolinią pod numerem telefonu +48 660 55 66 77.