Najczęściej zadawane pytania

Skąd pobrać aplikacje?

Aplikacje możesz pobrać z sklepu google oraz appstore:

Link Appstore

Link Google

Jakich dokumentów potrzebuje?

-Prawo Jazdy

-Kartę płatniczą, debetową lub kredytową wydaną na Twoje nazwisko.

Karta musi mieć włączoną opcją transakcji cyklicznych i korespondencyjnych.
Płatność korespondencyjna umożliwia ściągnięcie należności z Twojej karty płatniczej na odległość bez użycia terminala płatniczego i jest wymagana do korzystania z usług Citybus.pl.

Gdzie znajdę kluczyk?

Kluczyk znajduje się w schowku, należy go wyciągnąć z slotu.

Po zakończonym wynajmie pamiętaj ponownie go umieścić w slocie.

Ile zapłacę za wynajem?

Po zakończeniu wynajmu otrzymasz od nas wiadomość e-maila z pełną informacją – o sumie należności, czasie jazdy, czasie postoju oraz liczbie przejechanych kilometrów.

Cena za minutę jazdy: 0,79zł
Cena za przejechany km: 0,79zł
Cena za minutę postoju: 0,39zł
Cena za wynajem dobowy: 169zł

Wzór wyliczania opłaty za wynajem:

G+H+I= Cena przejazdu

G – Każda rozpoczęta minuta jazdy * 0,79 zł
H – Każdy rozpoczęty kilometr jazdy *0,79 zł
I – Każda rozpoczęta minuta postoju*0,39 zł

Wynajem dobowy

Po przekroczeniu czasu wynajmu 3h i 34 min jazdy automatycznie włączy się najem dobowy i zostanie wstrzymane naliczanie opłat za minutę jazdy.

Cena za wynajem dobowy: 169zł

Czy mogę otrzymać fakture za wynajem?

Tak, wystarczy, że uzupełnisz dane do fakturowania w zakładce aplikacji.

Faktura zbiorcza

Faktury wystawiamy osobno za każdy wynajem, nie ma możliwości otrzymania faktury zbiorczej.

Kiedy zostanę obciążony za przejazdy?

Opłata za przejazd pobierana jest po zakończeniu wynajmu, oraz cyklicznie co 24 godziny od rozpoczęcia jeśli wynajem trwa więcej niż 24 godziny.

Postój

Zakres czasu, w którym po oznaczeniu w aplikacji opcji „POSTÓJ-Zablokuj drzwi” naliczana jest według niego pomniejszona stawka za wynajem.

Postój kosztuje: 0,39zł za każdą rozpoczętą minutę.

Tankowanie

Samochód zatankujesz bezgotówkowo za pomocą karty paliwowej „FLOTA” znajdującej się w slocie wewnątrz schowka samochodu.

Tankowanie możliwe jest wyłącznie na stacjach paliw ORLEN i BLISKA honorujących kartę FLOTA.

Tankuj tylko DIESLA.

PIN do karty paliwowej znajdziesz na jej odwrocie.
Pamiętaj odłożyć kartę paliwową do slotu.

Parking

Parkuj samochód w miejscach dozwolonych, nie łam przepisów prawa ruchu drogowego.

Zakończenie wynajmu

Wynajem możesz zakończyć tylko w wyznaczonych strefach citybus.pl

Zostawiłem rzeczy osobiste

Postaraj się jak najszybciej wrócić do samochodu, którym jechałeś. Jeśli jest dostępny – zarezerwuj go i wykorzystaj 3 darmowe minuty, aby zabrać swoje rzeczy.

Jeżeli samochód nie jest już dostępny, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem telefonu

Ubezpieczenie i odpowiedzialność

Każdy samochód posiada ubezpieczenie OC.

Informację o Twojej odpowiedzialności za szkodę znajdziesz w regulaminie.

Link do regulaminu znajduje się TUTAJ.

Raport uszkodzeń samochodu

Raport uruchamia się każdorazowo przy rozpoczęciu wynajmu. Dla własnego bezpieczeństwa dokładnie obejrzyj samochód przed rozpoczęciem wynajmu i wypełnij raport w aplikacji.

Na liście w aplikacji, zobaczysz poprzednie zgłoszenia użytkowników, więc nie musisz zgłaszać ponownie uszkodzeń, które już znajdują się na tej liście!

W przypadku, gdy uszkodzenia w zarezerwowanym samochodzie okażą się zbyt poważne, masz możliwość rezygnacji z wynajmu bez ponoszenia kosztów. Zgłoś uszkodzenia w aplikacji, a następnie zrezygnuj z wynajmu i powiadom nas na numer +48 660 55 66 77.

Kontrola Policyjna

Zgodnie z nowymi przepisami podczas kontroli drogowej kierowca nie musi mieć przy sobie dowodu rejestracyjnego oraz polisy ubezpieczeniowej samochodu.

W razie pytań i niejasności podczas kontroli skontaktuj się z naszą Infolinią

Co zrobić w razie kolizji/wypadku?

W razie jakiegokolwiek zdarzenia drogowego w pierwszej kolejności zadbaj o swoje bezpieczeństwo, sprawdź czy nikt nie potrzebuje pomocy, w razie konieczności powiadom odpowiednie dla zdarzenia służby.

Następnie zabezpiecz miejsce zdarzenia i natychmiast skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem i postępuj zgodnie z przekazanymi przez nas instrukcjami.

Kto może kierować pojazdem?

Kierować samochodem podczas najmu uprawniona jest wyłącznie osoba będąca Klientem w rozumieniu regulaminu.

Przewożenie dzieci

Jest możliwe tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującymi wymogami prawnymi.

citybus.pl nie dostarcza i nie bierze odpowiedzialności za foteliki i urządzenia służące do przewożenia dzieci używane przez wynajmującego.

Przewożenie zwierząt

Jest możliwe w przystosowanych do tego transporterach.